domingo, 19 de dezembro de 2010

"Dress to impress: The new UBS's dress code"



O "Wall Street Journal" dava conta num artigo publicado esta semana de que o banco suíço UBS apresentou um novo "Dress Code" para os seus funcionários suíços. Para além de especificar como os funcionários se devem vestir, este longo código de 43 páginas, apresenta também um conjunto de muitas "sugestões" e "conselhos" sobre higiene pessoal, alimentação, roupa interior, perfumes, tipo de calçado, cuidados com o corte de cabelo e  muitas outras coisas mais!!!!. Veja abaixo algumas delas (o código completo pode ser obtido aqui):

"Do's

For women

Wear your jacket buttoned.

When sitting, the buttons should be unfastened.

Make sure to touch up hair regrowth regularly if you color your hair.

For men

Store your suit on a large hanger with rounded shoulders to preserve the shape of the garment.

Schedule barber appointments every four weeks to maintain your haircut shape.


Don'ts

Eating garlic and onions.

Smoking or spending time in smoke-filled places.

Wearing short-sleeved shirts or cuff links.

Wearing socks that are too short, showing your skin while sitting.

Allowing underwear to be seen.

Touching up perfume during or after lunch break.

Using tie knots that don't match your face shape and/or body shape."

De acordo com o "Wall Street Journal", o porta-voz da UBS reconheceu que "... the code may appear very detailed and in line with Swiss precision, (...),  The goal is for clients to immediately know that they are at UBS when they are entering the bank," he said. After the test phase we may implement the dress code, or adapt it, or not use it at all ".
 
Este é um assunto que está actualmente a suscitar grande interesse e polémica em termos internacionais com os observadores divididos entre os que defendem as vantagens e a as virtualidades desta medida para a imagem de marca do banco suíço e aqueles que acham se se trata de uma mera acção de marketing sem qualquer impacto na criação de valor para o banco e/ou na fidelização ou captação de novos clientes.